יחסים סודיים בין ישראל ואינדונזיה

Posted: February 21, 2024 in Uncategorized

הנשיא לשעבר סוהרטו אפשר למוסד להיות נוכחות גדולה באינדונזיה.

אינדונזיה – קשר עסקי רשמי של ישראל
ממשלת אינדונזיה אולי אומרת שאין יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אבל העובדות בשטח, ממשלת אינדונזיה וישראל למעשה מטפחות יחסים טובים עם ישראל בעסקים.

קשר עסקי אינטימי בין אינדונזיה לממשלת ישראל נחתם על פי החלטת הנשיא הרביעי של אינדונזיה, בשם עבדורהמן וואהיד או גוסדור. בשנת 1999 פתח עבדורהמן וואהיד את קשרי הסחר הרשמיים עם ישראל. התוכנית באה לידי ביטוי גם על ידי משרד התעשייה והמסחר של אינדונזיה בשם Luhut Binsar Panjaitan בשנת 2001 עם החתימה על הצו מס’ 23/MPP/01/2001 להכשיר את יחסי הסחר בין אינדונזיה וישראל, אשר צפוי להגדיל את הפיתוח הכלכלי בין שתי מדינות.

יחסי האינטימיות בין אינדונזיה וישראל נמשכו בתקופת שלטונו של הנשיא סוסילו במבנג יודהויונו (SBY). ב-13 בספטמבר 2005, נפגש שר החוץ של אינדונזיה חסן וויראיודה עם שר החוץ הישראלי, סילבן שלום, בניו יורק, ארה”ב. חסן טען שהפגישה לא נועדה לדון בשיקום היחסים הדיפלומטיים. לפי כלי תקשורת זרה אחת, ירושלים (ישראל) שלחה מכתב לג’קרטה כדי להראות את נכונותה של ישראל לשמור על קשר עסקי בין ג’קרטה לתל אביב.

עובדה שנמצאה בשטח גרמה ל-SBY למצוא סיבה חזקה להסביר זאת בוועידה הציבורית. במשרדו של הנציג הקבוע של הרפובליקה של אינדונזיה בניו יורק, הנשיא השישי של אינדונזיה, סוסילו במבנג יודויונו (SBY) אומר “אין משהו מטשטש במחויבות של אינדונזיה שרוצה לעזור למאבק של העם הפלסטיני”. לרוע המזל, ההצהרה של הנשיא SBY אינה מכילה כל משמעות ביחס לפגישה החשאית בין אינדונזיה וישראל לדיון ברשתות עסקיות. אולם מאז, היחסים בין שתי המדינות מתהדקים.
בשנת 2006, משימת סחר שבוצעה על ידי לשכת המסחר והתעשייה האינדונזית עם ביקור בישראל. יו”ר לשכת המסחר והתעשייה האינדונזית, מוחמד חידיאט, חתם על ההסכמים הכלכליים בין שתי המדינות. נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, שרגא ברוש, סבור ואמר כי “אינדונזיה יכולה להיות שוק גדול ונהדר לייצוא סחורות ישראליות בדרום מזרח אסיה”. בעוד יו”ר לשכת המסחר והתעשייה האינדונזית, מוחמד חידיאט אמר כי שיתוף הפעולה הזה יכול לעזור לחברות ישראליות לבצע כל פעילות עסקית באינדונזיה.

הנשיא הרביעי של אינדונזיה, עבדורהמן וואהיד.

ביקור זה גם מאשר את הקמה האינטנסיבית של מגעים בין שתי המדינות במסחר. היקף נתוני הסחר בין אינדונזיה לישראל במהלך שנת 2005 הגיע ל-154 מיליון דולר. ישראל מאמינה שהיא תגיע ל-600 מיליון דולר ב-2010 ולמעלה ממיליארד דולר ב-2012.

ישראל מכוונת לפרויקטים חשובים שונים באינדונזיה, למשל, פרויקט פיתוח PLT-Geothermal בסומטרה בשווי 200 מיליון דולר בו זכתה אורמת טכנולוגיות בע”מ, חברת הנדסה ישראלית בתחום האנרגיה הגיאותרמית. בנוסף, אינדונזיה הפכה ליעד שיווקי של מוצרי טכנולוגיה ביו-רפואית.

מנתח אינדונזי שנוסע לעתים קרובות לאזורי סכסוך ברחבי העולם כמו אפגניסטן, עיראק, לבנון, פלסטין, סומליה ואחרים חשף ציוד טיפול נמרץ רב בבתי החולים הגדולים באינדונזיה שנקנה מישראל. בהקשר זה, ממשלת אינדונזיה שלחה פעמים רבות צוותים רפואיים לתל אביב לאימון טיפול נמרץ (יחידה לטיפול נמרץ).

מלבד עולם הרפואה, על פי נתונים שהתקבלו, צבא אינדונזיה רכש מספר כלי נשק כמו רובה הצלפים גליל גלץ 7.62 מ”מ, מיקרו תבור 9 מ”מ, תבור TAR-21, יריחו 941, IWI נגב 5.56 מ”מ קל מקלע ו. אקדח יריחו 941 שכולם מתוצרת התעשייה הצבאית הישראלית (תעש) בשנת 2012.

לדברי הגנרל (במיל’) סומיטרו, מערכת יחסים הרמונית ואינטימית בין שירות הביון הישראלי, המוסד וצבא אינדונזיה (TNI) הם אמיתיים. הוא כותב: “דוד, רביב ויוסי מלמן בספרם “כל נסיך מרגלים” כתבו שאינדונזיה נכנסה למערכת יחסים עם המוסד. לדבריו, המוסד שלח שליח, צוות מעמדת המוסד בסינגפור לג’קרטה ולאחר מכן קיים שיחות שהובילו את ישראל להסכים לקיים אימון צבאי עבור הצבא האינדונזי והמודיעין שלו. המוסד ראה שיחסי המודיעין בין אינדונזיה לישראל היא בחירה טובה, ואז המודיעין הישראלי פתח את הנציג הראשון שלו בג’קרטה במסווה של סחר, ואילו אינדונזיה שלחה גם אנשי צבא לישראל כדי להתאמן.

מהסוכנים קיבלו הדרכה

In English:::https://haim357.wordpress.com/2018/03/07/investigative-intelligencesecret-relations-between-israel-and-indonesia/

Leave a comment